sustainable
story
Het schrijven en doorleven van
jouw unieke verhaal
Een sustainable story is een bezielend verhaal, waarin jouw purpose, waarden en overtuigingen als een gouden draad verweven zitten. Het is een verhaal dat op diepere lagen de kern raakt en waarin de ziel en authenticiteit van jouw bedrijf zichtbaar en voelbaar worden. Met een sustainable story creëer je betrokkenheid en kun je jouw ideale klant informeren, inspireren, motiveren of activeren tot duurzame en bewuste keuzes.
Een sterke sustainable story brengt je zichtbaarheid op zielsniveau en zorgt ervoor dat jouw ideale klant met jouw aanbod resoneert en betrokken blijft. Authenticiteit, geloofwaardigheid en helderheid vormen hét fundament voor jouw verhaal. Deze drie pijlers nodigen je uit om bezieling en inhoud met elkaar te verbinden. Zo zorg je ervoor dat je altijd een onderscheidend verhaal hebt waar zowel jij als jouw doelgroep zich in gezien en gehoord voelt.
Wat kun je met een sustainable story?
Een sustainable story kun je zien als een manifest. Het is een lopend verhaal waarin je missie, visie, boodschap, belofte, waarden, purpose en overtuiging verweven zitten in een narratief dat zorgvuldig op jou is afgestemd. Als ik het verhaal eenmaal opgeleverd heb, kun je het als een bron gebruiken waar je altijd uit kunt putten. Het is de bedoeling dat dit verhaal gaat leven, en dat je het vertrouwen voelt om deze na oplevering kunt belichamen en eigen kunt maken. Hier zal ik je actief in begeleiden. Een sustainable story kun je gebruiken als een levend manifest dat jou eraan herinnert waarom je doet wat je doet en waar je in gelooft. De meeste mensen gebruiken het als:
- Basis voor de about-pagina
- Als mission-statement
- Als manifest op hun website
- Als basis voor de homepage van hun website
In een sustainable storytelling traject van twee maanden werken we aan het doorvoelen en formuleren van jouw sustainable story.
Talita werkt op een andere manier dan ik gewend ben, waardoor ik even twijfelde of dit wel was wat ik nodig had. Maar juist omdat ze vanuit de energie werkt, en ze deze haarfijn weet te vangen en te duiden is er een eindresultaat ontstaan waar ik alleen maar van heb kunnen dromen. Wat ik voel, weet en leef heeft zij perfect weten te verwoorden. Voor mijn nieuwe winkel staat nu een dijk van een mission statement waar iedereen die het hoort of leest kippenvel van krijgt.
- Annemarie van Amerongen - Fair Tale
sustainable storytelling
De methode
Een sustainable story is niet zomaar een verhaal. Het is een verhaal dat zichtbaarheid brengt op zielsniveau op basis van de drie pijlers van sustainable storytelling: authenticiteit, geloofwaardigheid en helderheid. Als je dit goed doet, heb je een verhaal waar je altijd op terug kunt vallen en dat je vanuit alignement kunt delen.
Jouw sustainable story
Een manifest met
betekenis
Als sustainable storyteller met tien jaar ervaring in copywriting, contentstrategie en duurzaamheid ondersteun ik jou in het optekenen van een verhaal waarin jouw waarden, levensmissie en bezieling op een zuivere manier verweven zitten.
Hoe werkt het traject?
Het verhaal zit al in jou, in een traject van twee maanden help ik jou om dit verhaal helder inzichtelijk naar voren te halen en daar de juiste woorden aan te verbinden. Voor de live sessie werken we op een mooie locatie in Zutphen. Samen verkennen we jouw levensmissie, bepalen we jouw onderscheidende narratief en van daaruit werken we verder. Zo verschijnt er niet alleen een authentiek, helder en geloofwaardig verhaal op papier dat je kunt gebruiken als basis voor jouw communicatie-uitingen. Je krijgt ook inzicht in wat voor unieks je in de wereld te zetten hebt en waarom jij de aangewezen persoon bent om dit te doen.
Het traject bestaat uit
-
1:1 Soul Guidance Reading om tot de kern van jouw levensmissie te komen
-
Afgestemde oefeningen voor het verkennen van je purpose, waarden en overtuigingen
-
1:1 werksessie (2-3 uur) digitaal of in Zutphen waarin we afgestemd werken op basis van jouw proces
-
Oplevering sustainable story met tekstuele voorbeelden van hoe je deze kunt toepassen op je website en social media
De investering: €1750,-*
* Dit tarief geldt voor eenmansbedrijven. Een sustainable story voor MBK of grote ondernemingen is ook mogelijk op aanvraag.
Ja, dit wil ik
Heb je interesse in het sustainable storytelling traject? Stuur een mail naar hallo@soulstores.com. Heb je nog wat vragen of wil je verkennen of dit bij je past? Boek gerust een gratis inspiratiecall. Ik denk graag met je mee.
Liever direct aan de slag?
In deze masterclass + e-book leer je de basisprincipes van sustainable storytelling kennen en toepassen. Wat je leert:
-
Het belang (en de noodzaak) van sustainable storytelling
-
Welke informatie wordt (nu en in de toekomst) verwacht over je idealen, visie en duurzaamheidstrategie?
-
Hoe bepaal je de focus voor jouw duurzaamheidsverhaal?
-
Hoe vertel je dat je duurzaam bent zonder het woord "duurzaam" steeds te gebruiken?
-
Hoe zet je jouw visie en waarden in als basis voor een geloofwaardig verhaal over duurzaamheid?
-
Wat deel je wel in jouw duurzaamheidsverhaal (en wat niet)?
-
De theorie direct toe te passen met behulp van het e-book Sustainable Storytelling